Woordenboek

26 juli 2018 - Canggu, Indonesië

Omdat er wat verwarring was ontstaan na onze laatste blog wordt deze tekst gewijd aan de uitleg van verschillende begrippen. Speciaal voor oma en ben!

Hipster: jonge mensen, vaak met een snor, vinden zichzelf erg speciaal, er zijn teveel mensen hipster waardoor het niet speciaal meer is.
Hipsterplek: daar is al het eten 'Speciaal' en mooi voor op de foto. Soms is het ook lekker om te eten. De inrichting is vaak industrieel met planten.
Vegan: soort konijnen die geen dierlijke producten eten. Stiekem zijn het mensen. Eigenlijk een vegetariër 2.0
Smoothiebowl: een vruchtendrank in een kom. Zeer geschikt om foto's van te maken.
Straathoek: hoek meestal tussen twee straten of aan het einde van een straat.
Glutenvrij: tsja. Brood zonder dat plakspul wat vrijkomt als je brooddeeg kneed. Sommigen zijn er echt allergisch voor, anderen doen het vooral om er gezonder door te worden.
Gadogado: groenten in pindasaus
Fried Rice: gewoon nasi
Nasi: rijst
Guesthouse: Soort hotel maar dan goedkoper. Meestal bij mensen thuis.
Rupiah: munteenheid
Instagram: website waar

Zo zijn hopelijk de volgende verhalen wat duidelijker! Hihi. Wat we hebben gedaan vandaag zet ik in een nieuw verhaaltje.

Liefs

1. Koos:
    26 juli 2018
    Hardstikke fijn Linda duidelijke taal voor de oudjes onder ons.
    Wij zijn heel trots op jullie wat jullie allemaal ondernemen
    En nog gaan ondernemen.
    We reizen gewoon met jullie mee.
    En leren veel bij.
    Alvast Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie mam morgen
    Olmo ook.
    Liefs Oma Koosje.
  2. Gerard van Glabbeek:
    🤣🤣🤣
  3. Ben weemers:
    26 juli 2018
    gelukkig ,we zijn weer op de hoogte ,dank voor de uitleg.
    mag een hipper (hipster) trouwens ook een baardje hebben ? ,of alleen maar een snor ?
    als dat eerste ook mag ,dan zit het bij mij wel snor !!
    Oma Koosje sliep inderdaad gister,maar ze was niet boos omdat ik voorgedrongen had.
    En anders kan ik er nog niet mee zitten.
    En nu snel naar de volgende blog.
  4. Anneke:
    26 juli 2018
    En zo leren we allemaal weer wat nieuws bij.
  5. Greet:
    26 juli 2018
    Dank je wel voor de uitleg..... Nooit te oud om te leren..... Groetjes !!