Singapore again

8 augustus 2018 - Singapore, Singapore

Zelfde verhaal. Vannacht weer onrustig geslapen en we werden gisterenavond wederom opgeschrikt door een naschok. Wij hebben de luxe dat we weg kunnen gaan en ons niet in het zwaar getroffen gebied bevonden. We lezen iedere keer in het nieuws dat er meer slachtoffers bij zijn gekomen.

Vanmorgen zijn we al om 9 uur vertrokken met de shuttlebus vanuit ubud. We hebben er bijna 3 kwartier over gedaan om uit ubud te komen vanwege de file! Gelukkig vlogen we pas om half 3. Daarnaast waren we netjes om 11 uur op het vliegveld. Halverwege de rit werd de bus stilgezet langs de weg. We moesten even wachten want een vriend van de chauffeur kwam eraan. Na 5 minuten stonden er nog twee andere busjes. We werden in een keer overgeladen naar een ander busje. Prima, als we er maar komen dachten we!

We hebben gelunched bij laplace (Dat hebben ze echt op het vliegveld van bali!!) En nog wat over het vliegveld geslenterd. Het vliegtuig had een half uur vertraging. Ik heb me prima vermaakt met het boek wat ik heb gekocht over de religie, rituelen en kunst op Bali.

De vlucht was rustig en we konden zo doorlopen op het vliegveld van Singapore. Bij de gate kregen we allebei een vlaggetje vanwege de nationale dag morgen. Om 7 uur zaten we al in ons hotel. Wat een luxe, een heerlijke douche met fijne shampoo, schone witte lakens op het bed en een mooi uitzicht.

We zijn lekker lui met de metro naar een winkelcentrum gegaan om wat kleding te kopen aangezien we niks schoons meer hebben. Daarna wat gegeten en door een ontzettend drukke speelhal heengelopen. We konden het niet laten om zelf wat muntjes t3 schuiven. Uiteindelijk waren we rond half 12 terug in het hotel. Nu hopelijk heerlijk slapen zonder schokken!

Morgen is het de nationale dag van Singapore! We zijn benieuwd of er een groot feest gaat zijn.

1. Anneke:
    8 augustus 2018
    Hey, toch nog een reisverhaal. Ik had al wat mensen ingelicht dat jullie veilig waren aangekomen, voor het geval je er niet toe kwam om nog te schrijven. De hele familie en omgeving leeft met jullie mee. Welterusten en lekker slapen. Zonder schokken. Liefs....
  2. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Die schat van een moeder van jou, heeft iedereen een mail gestuurd, dat we niet ongerust hoefde te zijn als we geen blog van jullie kregen.
    Maar ik ben heel blij dat jullie daar weg zijn.
    En Tessa en Dennis moeten er ook maar niet heen gaan.
    Lekker dadelijk in een fris bedje slapen.
    En morgen misschien wel een leuke feestdag daar.
    Geniet van jullie laatste vakantie dagen .
    Dikke kus van Oma Koosje
  3. Gerard van Glabbeek:
    8 augustus 2018
    Fijn dat jullie weer op voor ons bekend terrein zijn. Goede infrastructuur in Singapore. Geniet van de feestdag morgen. Tot gauw.
  4. Ben:
    8 augustus 2018
    Hoi samen ,gelukkig weer op een veilige plaats . Dus als het vannacht weer trilt ,geen paniek ,gewoon een beetje afstand nemen .
    Nieuwe kleren gekocht ,een sarong misschien ? Geniet nog van Singapore ,en maak nog wat leuke foto's ,dan hebben Koosje en ik straks wat te bekijken.Grt.
  5. Miep Weemers:
    Hallo Linda en Olmo,
    Hopelijk genieten jullie nog even in Singapore. Probeer zo veel mogelijk de fijne dingen
    te herinneren van deze vakantie en de ellende van de aardbeving te vergeten.
    Iedereen is weer wat geruster, maar vooral Anneke en Gerard zullen blij zijn om jullie weer te kunnen omhelzen. Groetjes van Ed en Miep