Ubud deel 2

6 augustus 2018 - Ubud, Indonesië

Na een vrij korte nacht werden we uit ons zelf vroeg wakker. Natuurlijk het nieuws gelezen en erg geschrokken van de berichten over lombok..

We hebben ontbeten en de taxi was er al vroeg om ons op te halen om naar de haven te gaan. Het leek rustig in de wachtruimte. We dronken koffie en keken wat om ons heen. De boot kwam een half uur te laat. Toen we opstonden en onze tassen wilden pakken zaken we dat het vrij druk was! In ieder geval een stuk drukker dan de heenreis naar nusa lembognan. Het eerste gedeelte van de boottocht verliep rustig. Toen we wat meer op open zee kwamen waren de golven wat heftiger. Gelukkig zijn we heel wat gewend na de eerdere bootervaring in Maleisië. Het flesje pepermuntolie heb ik standaard in mijn tas zitten nu.

Aan de kade in sanur hadden we snel onze tassen en ons vervoer gevonden. Binnen een paar uur stonden we weer bij het zelfde guesthouse als een week geleden. We hebben onze tassen op de kamer gelegd en hebben wat rondgelopen en ergens gelunched. Omdat we niet veel hebben geslapen vannacht hebben we nog wat gedut op de kamer. Daarna weer wat rond gelopen en avondgegeten bij casa luna waar ik morgen ook de kook klas heb. Eigenlijk dus niet zoveel gedaan vandaag!

Het regent flink hier en af en toe voelen we nog een kleine schok. We zijn nu ook een stuk alerter op bewegingen en geluiden.

1. Koos:
    6 augustus 2018
    Dat was inderdaad schrikken die berichten over Lombok,
    Veel erger als een paar weken terug hè.
    Verschrikkelijk voor die mensen daar.
    Maar jullie zijn gelukkig op een veiliger plek nu.
    En Linda doet toch nog de kookklas
    Dat wordt smullen
    Rust nog een paar dagen uit voor de volgende trip.
    Liefs Oma Koosje.
  2. Anneke:
    6 augustus 2018
    Wij verheugen ons ook op de kookklas. Daar mogen wij vast een kert van meegenieten.
    Fijn dat jullie weer op een plek zitten waar meer rust is. Effe bijrusten, lekker eten en tot gauw,
  3. Ben:
    6 augustus 2018
    En ?al een beetje van de ergste schrik bekomen ? Want het is niet niks ,als ik op t.v. de beelden zie .Maar gelukkig zijn jullie er van bespaart gebleven.
    Hoop dat jullie moed op kunnen brengen om die laatste dagen nog te genieten .
    Ik vraag me wel af ,als jij gekookt hebt ,of het dan ook nog genieten is ,misschien word het dan een tsunami van race kak ( sorrie ik kon het niet laten )
    Ik leef met jullie mee ,en hoop op een goede thuiskomst ,vol van verhalen. Grt.
  4. Anke:
    7 augustus 2018
    Fijn dat jullie heelhuids terug in Bali zijn. Maar ben nog blijer als jullie straks weer veilig terug in E'hoven zijn.. Kookklas klinkt goed Linda, wij houden ons ook aanbevolen :P