Vliegtuig enzo

25 juli 2018 - Canggu, Indonesië

En we zijn op Bali! Voor ons onverwacht maar hopelijk een goede keuze. Omdat ik me niet heb voor kunnen bereiden is het misschien nog wel leuker. Normaal zoek ik op wat lekker lokaal eten is en wat voor bezienswaardigheden er zijn. Nu hebben we eigenlijk niet zo'n idee, we hebben zelfs geen lonely planet.

Vanmorgen zijn we heel vroeg opgestaan. We hebben uitgecheckt en afscheid genomen van het motel. We zijn heel erg goed geholpen daar. Zelfs om 5 uur in de ochtend hebben ze de goedkoopste taxi voor ons geregeld. Tsja, en dan blijkt dat we helemaal niet zo vroeg hadden hoeven gaan.. We waren namelijk als een van de eersten op het vliegveld. Zelfs de douane was er nog niet. Maar ach, beter te vroeg dan te laat.

De eerste vlucht naar Kuala lumpur was alleen stijgen en dalen. We hebben er welgeteld 50 minuten over gedaan. Daarna wachten op de volgende vlucht naar denpasar. Deze was 30 minuten te laat.. In het vliegtuig hadden we turbulentie waar ik harder van schrok dan Olmo. Twee Japanse jongens die achter elkaar zaten gilden het uit en hielden elkaars hand vast. Erg schattig. Na drie uur vliegen zouden we er moeten zijn. Helaas konden we nog niet landen vanwege het drukke vliegverkeer. En toen we eindelijk geland waren en de deur open ging mochten we terug gaan zitten op onze plek omdat de pendelbus kaduuk was. Schade: vertraging van anderhalf uur.

Op het vliegveld van denpasar hebben we nog lang moeten wachten om door de douane te komen en onze tassen te krijgen. Om 6 uur zaten we in een taxi waar we met een beetje moeite wat van de prijs af konden pingelen. De rit duurde lang vanwege de drukte. Het is hier op sommige punten net een mierenhoop met alle auto's en scooters.

We zitten wederom in een erg mooi guesthouse met zwembad in de plaats canggu. De straten doen erg hipster aan, aangezien je op iedere straathoek een smoothiebowl kan bestellen of een vegan glutenvrij maaltijd. In de supermarkt verkopen ze speculaas en we hebben geen wereldstekker nodig. Op straat lopen tamme honden in groepjes achter elkaar.

Morgen gaan we de buurt een beetje verkennen en besluiten hoelang we in canggu blijven.

We vinden het nog steeds superleuk om alle reacties te lezen!

1. Ben:
    25 juli 2018
    Hoi samen ,ik vind dat ik lang genoeg gewacht heb op oma Koosje (zal wel weer slapen )
    Dus nu ben ik de eerste ,lekker Phu.
    Wat zijn jullie een actief stel zeg , en zo ondernemend ,dat vliegt en dat scootert er maar een eind op los.
    Alleen smoothiebowl ,vegan glutenvrij ,en hipster straten daar gaan m,n oren van toeteren ! ,Alleen spekelaas de ken ik wel ,maar dat zal wel aan de leeftijd liggen.
    Ik hoop niet dat oma Koosje niet boos is ,dat ik weer als eerste wilde zijn.,(moet ze maar wakker blijven) middagdutjes zijn voor ouwe mensen.
    Geniet nog van Megan ,smoothie,hipster bowls,en van elkaar.
  2. Ben:
    25 juli 2018
    Dus nu ben ik de eerste ,lekker Phu.
    Geniet nog van Megan ,smoothie,hipster bowls,en van elkaar.
  3. Ben:
    25 juli 2018
    Sorrie ,voor de dubbele boodschap ,was niet de bedoeling .
  4. Koos:
    25 juli 2018
    Ik sliep inderdaad Ben,moet je ook proberen dan voel je de warmte niet.
    Maar om mij nou meteen te overtroeven met een dubbele mail hoeft ook weer niet.
    Mij vliegen de vreemde woorden ook om mijn oren.
    Ik doe net of ik het allemaal begrijp.
    Maar jullie zijn op Bali ik ben benieuwd,wat jullie er van vinden.
    Ze zijn daar wel lief en behulpzaam voor jullie.Ik heb nooit turbulentie meegemaakt maar het lijkt me wel angstig.
    Fijne dagen op Bali.Wees voorzichtig en let goed op elkaar.
    Liefs oma Koosje
  5. Anneke:
    25 juli 2018
    Heeeeeej, de strijd tussen Oma Koosje en Ome Ben is weer volop bezig. Hadden jullie vroeger ook al zo'n strijd over wie wat het eerste mocht.
    Wel gezellig om alle verhalen en alle reacties te lezen.
    Ik zit nog officieel nog te ploeteren op mijn werk. Maar het is niet druk, dus ik kan stiekem even jullie verhaal lezen. Ben benieuwd wat jullie van Bali vinden. Geniet ervan.
  6. Gerard van Glabbeek:
    25 juli 2018
    Tegenwoordig noemen ze dat met een hip woord een battle. Maar grappig dat de ene de kans schoon ziet als de ander de warmte ontloopt door te gaan slapen. Wat een reis. Zo doe je ervaring op en zul je nog jaren gespreksstof hebben als je met anderen spreekt. Goed zo. Hoest met de vulliekaan daar? Is die rustig. Een collega van mij verwacht de komende week terug uit Bali. Kijk al uit naar het volgende verhaal. Liefs, G.
  7. Greet:
    26 juli 2018
    Bali is bij mij bekend maar ook daar zal er inmiddels veel veranderd zijn ( voor ons 15 jaar geleden) maar de herinneringen blijven heb daar genoten en een super hotel gehad.
    Hoop dat jullie, Omo en Linda , ook kunnen genieten van Bali. Gr Greet.
  8. Anke:
    26 juli 2018
    Zo, eindelijk tijd om jullie avonturen te lezen! Ik ga dr eens ff goed voor zitten (op kantoor haha). Geniet ze! XX