Eilandhoppen

24 juli 2018 - Langkawi Island, Maleisië

We weten inmiddels waar de lekkere eetzaakjes zijn dus het ontbijt was snel gevonden. Daarna een stukje door de hoofdstraat gelopen. Olmo is gaan hardlopen en ik heb wat gelezen op de kamer.

Rond 2 uur werden we opgehaald om met de boot verschillende eilandjes in de buurt te bezoeken. We waren een klein beetje zenuwachtig om de boot op te gaan gezien de ervaring van een paar dagen geleden. Gelukkig was het een open boot. De frisse wind doet veel goeds!

Het eerste eilandje was een soort natuurpark. Langs de steiger zagen we lopende vissen wat een bijzonder gezicht was. Bij de ingang werd er 3 ringit (60 cent) per persoon gevraagd om binnen te komen. En dat was de moeite waard! Op het midden van het eiland lag een heel groot zoetwatermeer. We hebben ons een uur vermaakt door steeds het water in te springen en stukjes te zwemmen.

Daarna was het weer de boot op voor eiland nummer twee! Daar vlogen verschillende adelaars rond. Een erg mooi gezicht om vanaf de boot te bekijken.
Het laatste eiland bestond uit een zandstrand met heel warm ondiep zeewater. We hebben daar een beetje in het water gepoelied en met een duikbrilletje op wat visjes gespot. De boot heeft ons weer netjes teruggebracht naar de kade.

In de avond hebben we wederom de zonsondergang bekeken met een biertje. Nu zijn we onze tassen aan het pakken want we worden vannacht al om 5 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Op naar de volgende bestemming!

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Ik geloof graag dat je even twijfelde om de boot op te gaan.
    Maar gelukkig viel het mee.
    Het is wel lekker goed koop allemaal hè
    Leuk dat je schrijft (gepoelied).
    Veel plezier op de volgende bestemming en een goede vlucht.
    Liefs Oma Koosje
  2. Tessa:
    24 juli 2018
    Heerlijk om jullie verhalen elke dag te lezen. Wat een avonturen en zo voelt het alsof we er toch een beetje bij zijn.

Ben heel benieuwd naar Bali, maak maar vast een reisgids voor ons 😜

Geniet ervan en goede vlucht!

Liefs xxx
  3. Anneke:
    Hey hoppers.
    Dat gaat goed daar. Fijn dat jullie zo genieten. Oma kan straks haar hart ophalen met de foto’s.
    Het is hier ook tropisch warm, alleen de eilanden en de zee ontbreken.
  4. Ben:
    24 juli 2018
    Hallo boppers , sorrie Hoppers ,volgens mij houden jullie meer van hoppen als van choppen , en bij jullie vind ik dat wel kloppen ,jullie gaan er liever op uit, dan winkel in ,winkel uit !.
    Jullie plannen zijn nog niet op, dus hop hop hop ,zet m op.