Relaxed

23 juli 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Eigenlijk hebben we vandaag niet zoveel gedaan. We hebben jetty point bezocht waar een grote adelaar staat. Dit is de haven waar alle boten van andere gedeeltes aankomen. Daarna doorgescooterd via een mooie weg langs de zee op zoek naar een mooi strandje. Helaas is hier veel 'ingepikt' door resorts waardoor veel toegangspunten niet te bereiken zijn. Uiteindelijk toch een plekje kunnen vinden, scooter neergezet en een wandeling gemaakt over het strand. Daar hebben we een aantal hele mooie schelpen gevonden.

Daarna de scooter afgegeven bij het motel om de zonsondergang vanaf het strand te bekijken. Deze is iedere avond weer heel erg mooi met een divers kleurenpalet.

Het eten is de afgelopen dagen niet fantastisch geweest. We merkten dat westers eten hier bekender is dan het lokale eten, mede door de vele toeristen die hier van het mooie eiland komen genieten. Gelukkig hebben we vanmorgen een goede plek gevonden om te ontbijten. Ze serveerden goede nasi lemak (rijst gekookt in kokosmelk, geserveerd met een gekookt ei, sambal, gedroogde vis, gebakken pinda's en komkommer). Ook vonden we een goede plaats voor roti canai (De pannenkoekjes met dahl). Daar in de buurt zat weer een plek die erg lekkere (huisgemaakte) wraps met falafel verkocht.

We hebben nog een nacht langer in het motel geboekt. Mede omdat we het hier heel relaxed vinden, maar ook omdat we niet zo goed weten wat de volgende plek wordt! We twijfelen wat de meest logische stad of regio is om onze reis te vervolgen. Gelukkig hebben we nog een dag extra om daar over na te denken.

Ps: we hebben net besloten door te vliegen naar Indonesië! De vliegtickets naar bali waren hetzelfde geprijsd als die van borneo. We hopen dat dit een leuke verandering van onze reisplannen gaat zijn!

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Een dagje uitrusten hoort er ook bij.
    Jullie zijn nog steeds met de scooter leuk.
    En jullie hebben net besloten naar Indonesië te vliegen.
    Ik wens jullie een veilige vlucht.
    En een paar mooie dagen in Indonesië
    Liefs Oma Koosje.
  2. Anneke:
    23 juli 2018
    Ook fij. Even rustig aan.
    Maar....hoezo avontuurlijk? Wordt weer een spannend vervolg. Ik heb trouwens niets meer gelezen over duiken. Hadden jullie dat niet meer gedaan?
  3. Ben:
    23 juli 2018
    Och ja !! Vliegen we toch effe naar Indonesië ,gaan we daar toch scooteren !.
    Jullie draaien je hand nergens voor om ,zo te lezen ,had ik maar zoveel lef gehad (vroeger)
    Toen ik nog jong en (mooi) was.
    Maar gelijk hebben jullie ,dit nemen ze je niet meer af .
    Geniet van Indonesië ,en pas goed op elkaar.
  4. Miep Weemers:
    Hallo Linda en Olmo,

Fijn, dat jullie weer zo genieten van de vakantie.
    Ik lees ieder verhaal van jullie en geniet zo ook een beetje mee.

Hopelijk is het volgende adres ook weer naar jullie zin.

Prettige reis verder, geniet zo veel mogelijk , groetjes van Miep
  5. Gerard van Glabbeek:
    24 juli 2018
    Ik blijf genieten van jullie verhalen. Maar ook de verassende wendingen. Ook benijd ik jullie voortvarendheid en lef om deze andere paden te gaan. Om met Ben te spreken: ga lekker op Bali scooteren. Liefs, Gerard.
  6. Greet:
    24 juli 2018
    Ook een heerlijk land Indonesië en in Bali kun je ook heerlijk zwemmen en duiken dus Olmo en Linda ga dit avontuur maar aan en geniet.
    Liefs Greet