Ubud

27 juli 2018 - Ubud, Indonesië

Wihaa we zijn aangekomen in ubud. Eigenlijk is dit meteen al mooier dan de vorige bestememing!

Vanmorgen ontbeten bij dezelfde plek in Canggu. Lekker hipster toast met avocado en een gepocheerd ei gegeten.
Daarna terug naar het guesthouse. Uitgecheckt en een taxi besteld. Binnen anderhalf uur waren we in ubud bij ons volgende guesthouse. Een erg leuke locatie in een soort tempelcomplex. We hebben een eigen bungalowtje met een veranda ervoor.

Daarna op pad! Iedere hoek die je hier om gaat heeft weer een prachtige tempel. De een nog mooier dan de ander. Op de hoofdstraat is het redelijk druk. Maar aan de straatjes daarnaast hangt een relaxte sfeer.
We zijn een boekenwinkel ingedoken om de lonelyplanet van Bali te kopen. Zo weten we ietsje beter wat er leuk is om te doen als we geen internet hebben.

Daarnaast zat een leuk eetzaakje. Dit bleek een groot restaurant te zijn waar we heerlijk hebben gegeten! Je hoeft hier niet lang te zoeken voor goed eten..
Daarna zijn we opzoek gegaan naar de ridgewalk volgens Google was dit een leuke korte wandeling. De uitzichten waren prachtig de wandeltocht duurde maar vier kilometer en was goed te doen. Op de terugweg kwamen we een barretje tegen waar we een bintang hebben gedronken .

Daarna de drukte van de hoofdstraat opgezocht. Je kan hier eindeloos door alle straatjes blijven rondlopen op zoek naar leuke winkeltjes en mooie plekken.

En in een van deze straatjes zat een klein eetzaakje gerund door een familie. Ontzettend lekkere gado gado en tempehcurry gegeten.

Morgen gaan we de omgeving buiten ubud wat verkennen opzoek naar de beroemde rijstvelden.

Ennuh nogmaals gefeliciteerd mam!

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Proficiat met Mama en Schoonmama.
    Leuk als je ergens aankomt en het is nog mooier als het vorige.
    En een eigen bungalowtje met veranda wat wil je nog meer.
    Vinden jullie het mooier als Thailand en Srilanka?
    Of is dat niet te vergelijken?
    Jullie zijn nu op de helft,dus geniet van de volgende helft.
    Liefs Oma Koosje.
  2. Anneke:
    Hey lieverds
    Fijn dat we elkaar vandaag even gezien en gesproken hebben...
    Dus we zijn weer effe helemaal bij. Geniet nog verder dan genieten wij weer van jullue verhalen.
    Knuffel....
  3. Gerard van Glabbeek:
    27 juli 2018
    linda dan olmo, bersenang-senanglah selama kunjungan Anda ke sawah.
  4. Gerard van Glabbeek:
    27 juli 2018
    linda en olmo, veel plezier tijdens jullie bezoek aan de rijstvelden.
  5. Greet:
    27 juli 2018
    Ja, Linda en Olmo, Bali is woderschoon dat zal jullie vele verrassingen brengen inderdaad heb je daar vaak een mooi bungalowtje om te logeren weer eens wat anders als een hotel.
    Nog gefeliciteerd met je lieve mama en, uiteraard, schoonmama.
    Liefs van Greet
  6. Ben:
    27 juli 2018
    Hallo Linda en Olmo , jullie zitten pas op de helft , en hebben al zoveel gezien en meegemaakt ,maar gaan jullie na Bali nog naar andere bestemmingen ,of is dit de laatste bestemming ?
    ik wilde vandaag eens een keer de laatste reactie plaatsen ,en de eer aan de jarige, en familie laten, blijf genieten samen.