Rijstvelden en aapjes kijken

28 juli 2018 - Ubud, Indonesië

Het ontbijt bij het guesthouse was prima. Toast met ei en vers fruit. Daarna hebben we een scooter hier gehuurd en zijn op pad gegaan!

Tien kilometer verderop zouden hele mooie rijstvelden zijn. We waren een aantal keer verkeerd gereden waardoor we over mooie rustige wegen reden. De rijstvelden waren op een gegeven moment heel duidelijk aanwezig aangezien er een file stond met auto's en busjes. Ze vragen om een kleine donatie om de velden op te komen wat heel logisch is. Het eerste stukje was vooral druk maar wel erg mooi.

We hebben het bordje met exit genegeerd en zijn een stukje verder gelopen waar we prachtige uitzichten zagen.
Toen we terugwilden lopen kwam er een vrouw naar boven gelopen met een mand vol kokosnoten. Met het aanwijzen van haar zweet probeerden ze ons over te halen een foto te maken tegen betaling. We hebben vriendelijk bedankt maar ze probeerde het erg leuk.

Eenmaal terug bij het guesthouse zijn we naar monkeyforest gelopen. Ik wilde eigenlijk niet omdat ik bang was dat de apen agressief zouden zijn. Dat viel reuze mee gelukkig. Het waren vooral prachtige tempels begroeid met mos en af en toe een aap. Toeristen die dichterbij probeerde te komen voor een foto kregen wel een boze blik van de apen.

Ik keek heel erg uit naar het eten in Maleisië. Maar eigenlijk vind ik het Indonesische eten nog veel beter. We hebben geen moeite om vegetarisch te vinden en eigenlijk smaakt alles geweldig. Van de kleine restaurants waar je goedkoop kan eten tot de wat grotere waar je iets meer betaald!

We hebben besloten wat langer in ubud te blijven omdat het hier zo relaxed is. We willen nog een berg beklimmen en een kookcursus volgen. Genoeg te doen in ieder geval!

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Jullie zijn iedere dag vroeger met verhalen klopt dat?
    Volgens mij eten jullie ook heel gezond.
    Dat was zeker wel erg apart die rijstvelden?
    Dus de aapjes waren erg rustig ,dat hoort ook wel in de buurt van tempels.
    Als die kook cursus lukt wil ik wel een keer bij jullie komen eten.
    Ik hou van vreemde dingen.
    Nog veel plezier in Ubud.
    Liefs Oma Koosje
  2. Anneke:
    28 juli 2018
    Klinkt weer goed sllemasl.
    Dat wordt over een paar weken een heerlijke Balinese maaltijd met Nieuwzeelandse wijn en daarna een glas Schotse whiskey.
  3. Ben:
    28 juli 2018
    Hoi samen ,vandaag ben ik derde ,bescheiden zoals het hoort.
    Het eten klinkt allemaal lekker ,jammer dat ik niet zo van rijst hou .
    Kunnen jullie niet zo,n lief klein aapje mee smokkelen in je rugzak ,lijkt me leuk als huisdier .
    Mooie foto's van lekker eten ,en natuur.
  4. Gerard van Glabbeek:
    28 juli 2018
    Volgens mij moeten we na jullie terugkomst naar de Indineesch i.p.v. de Thai. Gr. G.
  5. Greet:
    28 juli 2018
    Ja, Linda en Olmo,als jullie daar ook nog een kookcursus gaan volgen lopen jullie vanzelfsprekend het risico dat wij willen komen proeven.
    Scooter rijden bevalt jullie v.l.g.s mij heel goed wel het voordeel dat alles beter te bereiken is. Blijf nog maar even in ubud om heerlijk te relaxen.
    Gr Greet.