Pepermuntolie doet wonderen deel 2

1 augustus 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanmorgen wederom lekker lui gedaan. Olmo is gaan hardlopen ik heb uitgeslapen. Daarna op ons gemak ontbeten bij een restaurant in de buurt. Om 1 uur stond netjes volgens de afgesproken tijd een auto voor onze homestay om ons op te halen voor de boot. We werden naar een kantoortje gebracht om in te checken verliep verrassend soepel eigenlijk

De haven was niets meer dan boten die aan het strand lagen waar we naartoe moesten lopen. De tassen werden gedragen door bootmannetjes. Het verliep zo verbazend soepel dat we zelfs om 5 over 2 al in de boot zaten!

Voor de zekerheid hadden we pepermuntolie bij. Af en toe aan geroken maar de zee was rustig en de ramen in de boot konden open. Al met al 40 minuten op zee geweest. Uitstappen ging weer snel, 600 meter door het zand gelopen met onze rugzakken naar ons volgende guesthouse.

Het hotel/guesthouse ligt pal aan het strand en heeft een mooi dakterras waar we ons welkomstdrankje hebben genuttigd. De eigenaar kende zelfs een woordje Nederlands en kwam ons handdoeken brengen waarbij hij trots het woord handdoek uitsprak.

Daarna wat over het strand gelopen. Op een stuk waar de zee heel ver was teruggetrokken zag je zeesterren in het lage water krioelen. Terug bij het guesthouse hebben we een biertje gedronken op het dakterras met de ondergaande zon voor ons.

Het eten was okay aan het strand. Bij het htoel/guesthouse hebben we nog een spelletje gedaan. De kleinzoon van 9 van de eigenaren kwam kijken en heeft daarna een potje meegedaan.  Dadelijk heerlijk slapen. Morgen hopen we fietsen te kunnen huren om het eiland te verkennen. De sfeer is in ieder geval heel erg relaxed hier!

1. Koos:
    1 augustus 2018
    Ik zat al te wachten, ik dacht ze hebben zeker geen wifi daar.
    Maar jawel hoor daar zijn ze weer.
    Wat fijn dat alles zo soepeltjes verliep.
    Leuk als ze daar Nederlands praten al zijn het maar een paar woordjes.
    Die zeesterren waren zeker wel mooi?
    Was het een leuk kleinzoontje?
    Veel plezier morgen op de fiets,op jullie gemak alles bekijken.
    Liefs Oma Koosje
  2. Greet:
    1 augustus 2018
    Als alles soepel verloopt dan gaat het vanzelf allemaal. Heerlijk toch! Morgen op de fiets het eiland gaan verkennen en wat daar allemaal voor mooi's is komen we morgen te weten. Veel plezier .
    Gr Greet.
  3. Gerard van Glabbeek:
    1 augustus 2018
    Lijkt me echt een bounty eiland. Gaan jullie ook nog naar yellow bridge? Gr. Gerard.
  4. Ben:
    1 augustus 2018
    Ik zal ook maar weer eens reageren ,want ik had het druk met boodschappen doen ,slapen,en zweten.
    Is het bij jullie ook zo warm en benauwd ?.
    Dus Olmo was lekker lui wezen hardlopen ,die jongen is een en al sport ,fietsen ,lopen ,zwemmen,eten ,drinken ,en niet nader te noemen sporten.
    Twee gezonde bikkels ,petje af ! Sterren in de zee ,en sterren op het strand.
    Ga verder met genieten van alles. Grt.Ben.