Fietsen

2 augustus 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

Poeh, bijna vergeten een verhaaltje te typen! Ik was al half in slaap gevallen.

Vandaag hebben we een fietstocht gemaakt over alle uithoeken van het eiland. Dit is niet zo moeilijk omdat het eiland een oppervlakte heeft van 8 kilometer. De fietsen waren zo gehuurd bij new bro. Een surfzaakje een stukje verderop. Op het eerste oog zagen de fietsen er goed uit.

En toen op pad. We hadden wat strandjes uitgezocht die we wilden bezoeken. Na een kilometer fietsen merkten we dat de fietsen niet zo goed waren als dat ze leken. Bij de eerste heuvel ging het schakelen namelijk behoorlijk moeilijk. Waardoor ik de rest van de fietstocht iedere heuvel ben opgelopen in plaats van gefietst.

Maar het uitzicht bij strand nummer 1 was de moeite waard. Strand nummer 2 had hele harde hoge golven en helderblauw water. Bij een uitzichtpunt, genaamd devils tear spatte het zeewater metershoog de lucht in. Stiekem hadden we een beetje leedvermaak om alle Chinese toeristen die op de foto gingen en hard terug moesten rennen omdat ze anders nat geregend werden met zeewater.

Daarna hebben we wat gegeten met uitzicht op het blauwe water. Met de fiets verder gereden over de gele brug die het ene eiland aan het andere verbind. Alleen tweewielers en voetgangers mogen hier overheen! Aan de overkant nog wat rond gefietst, strandjes bekeken en op de terugweg bij een beach bar beland waar we met onze voeten in het zand een colaatje dronken. In het water stonden schommels en hangmatten. Waar we met onze beentjes in het koele water schommelden.

Vervolgens terug via de mangroves. Inmiddels waren we redelijk moe van de fietsen die toch niet zo lekker fietsen als die van ons thuis!
We hebben de zonsondergang bekeken op het dakterras bij onze slaapplaats en besloten wat ons plan is voor de laatste dagen hier. We hebben een vlucht naar Singapore geboekt om daar nog twee nachten te slapen voor we teruggaan. Daarmee blijven we dus nog voor een week in Indonesië. Waarschijnlijk gaan we nog een aantal dagen naar nusa penida, het buureiland wat een stukje groter en wilder is. Maar dat weten we nog niet zeker.

Voor morgen hebben we een snorkeltour geboekt. Volgens mij is dat hier erg mooi aangezien het water zo helder is!

Liefs olmo en linda

1. Anneke:
    2 augustus 2018
    Hey. Ben ik de eerste? Ik heb mazzel dat ik net even pauze heb en jullie verslag kan lezen.
    Ik zal al wat foto’s op de familie app. Mooi zeg daar. Wij moeten ook maar eens goed gaan nadenken wat onze volgende vakantiebestemming wordt. Mooi die gele brug.
    Gewoon blijven genieten en verhalen blijven schrijven.
    Ik geniet gewoon mee met jullie.
  2. Greet:
    2 augustus 2018
    Als ik kom opdagen is Ben er nog niet geweest dus..... de tweede heeft ook mazzel en ik ga denken dat het bij je vader en moeder gaat kriebelen want volgens mij krijgen ze ook zin in een rondreis Indonesië als al de mooie verhalen van jullie lezen .
    Blijven jullie nog maar even genieten dan kan ik, door jullie verhalen, mee genieten.
  3. Ben:
    2 augustus 2018
    Ik heb speciaal gewacht op Greet,want voor dat je hetweet heb je keet.😀
    Mooie foto's,mooie lucht , (geen foto van lekker eten ?) Wel een leuke dame op de fiets op een gele brug, daar heb ook niet van terug .
    Klap maar in je handjes,en geniet van die mooie eilandjes. (Sorrie ik krijg weer de rijmeritus) 😉 ,nou Hoppers,geniet maar verder.grt ben
  4. Koos:
    2 augustus 2018
    Hè Hè daar ben ik dan eindelijk.
    Ik werd opgehouden door iemand die zo nodig moest komen buurten.
    Terwijl ik eigenlijk graag een dutje had gedaan.
    Is er dus ook bij ingeschoten.
    Leuke foto op de brug.
    En die andere voorspelde niet veel goeds of toch wel?
    Voorzichtig morgen met het snorkelen.
    Dat was zeker wel leuk boven het water schommelen,
    Nogmaals veel plezier liefs Oma Koosje
  5. Gerard van Glabbeek:
    3 augustus 2018
    Als ik het allemaal zo lees dan krijg ik inderdaad ook zin. Vooral die cola en de voeten in het water. Geniet ze. Gr Gerard.