Kuala lumpur to georgetown

19 juli 2018 - Georgetown, Maleisië

Tja vandaag hebben we vooral in de trein gezeten. Rond 9 uur stonden we op om de tassen in te pakken en te ontbijten. Weer dezelfde plek als gisteren uitgekozen. Wederom roti canai met dahl gegeten. We werden herkend door de obers van gisteren wat natuurlijk erg leuk was. Vervolgens onze tassen gepakt, uitgecheckt en richting het metrostation gelopen voor de overstap op kl sentral.

En dat was weer even zoeken. Gelukkig heb ik het van geen vreemde (bedankt moeders) om op tijd te zijn waardoor we op ons gemak de balie konden vinden.
De treinreis verliep soepel maar duurde erg lang. Onderweg zagen we veel plantages waar palmbomen keurig op een rijtje stonden geplant..

De treinreis eindigde in butterworth om half 4 in de middag. Onze tactiek is meestal de meute te volgen waardoor er binnen een kwartier op een ferry naar georgetown stonden te wachten
We hebben welgeteld 50 cent voor ons allebei betaald om de oversteek te maken. Een welkome bries blies door onze haren op de overtocht.

Het guesthouse was op zo'n 800 meter van de ferry waardoor we besloten te lopen. The 80's guesthouse is gevestigd in een oud pand in de straat lovelane. De inrichting is hipsterwaardig met oude filmposters en radio's.
Na een korte kamercheck zijn we op pad gegaan. Eerste streetart was al snel gespot op de hoek van de straat. Lovelane bestaat uit gezellige barretjes waar het altijd happy hour lijkt te zijn. De eerste biertjes gingen er met gemak in. Vervolgens zijn we doorgelopen naar chinatown. We hebben heerlijk gegeten in een Chinees barretje waar alleen Chinezen te vinden waren. Olmo dacht daar helaas anders over omdat de eerste hap satesaus erg pittig was. Mijn handgemaakte noodles waren daarentegen heerlijk.

Na deze maaltijd zijn we teruggelopen naar lovelane. De ene bareigenaar schreeuwde nog harder dan de andere of we daar alsjeblieft biertjes kwamen drinken. Bij degene die het minste schreeuwde hebben we plaatsgenomen voor onze volgende biertjes. We krijgen hier eindelijk het laid back gevoel na al die drukke steden.

1. Gerard van Glabbeek:
    19 juli 2018
    Wauw, het schrijven gaat je steeds beter af. Jullie zagen er op de foto heel relaxt en laid back uit. Ik hoop wel dat Olmo óf van pittig eten gaat houden óf eten vind wat minder pittig is. Veel plezier!
  2. Tessa:
    19 juli 2018
    Wat leuk om jullie reis hier te volgen!!
    Klinkt alsof jullie enorm aan het genieten zijn, het is jullie gegund!
    Ik zag op Google Maps dat er bij jullie guesthouse in de buurt een ‘upside down’ museum is.
  3. Anneke:
    19 juli 2018
    Inderdaad heel leuke verhalen. Ik kijk op mijn werk ook al regelmatig stiekem op m'n telefoon of er al een nieuw verhaal is. Voor Olmo is het wel afzien met al die pittige spijzen en enge loopbruggetjes. Maar zo te zien overleeft hij het allemaal weer helemaal.
    Linda, bedankt voor je leuke verhalen. Liefs.....
  4. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Vandaag ben ik niet de eerste met een reactie.
    Dat komt omdat ik heerlijk heb liggen slapen buiten>
    Dat is wel fijn dat alles zo goed koop is daar.
    Veel plezier tot de volgende blog.
    Liefs Oma Koosje