Heel veel eten en grotten

18 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Vandaag hadden we één plan en dat was richting de batu caves zo'n 10 kilometer van Kuala Lumpur af. Olmo is vroeg opgestaan om te gaan hardlopen. Ik heb heerlijk nog een uurtje doorgeslapen. Na een korte douche zijn we op zoek gegaan naar een plek om te ontbijten. Gelukkig hoef je hier niet lang te zoeken waardoor we binnen een kwartier aan roti canai met dahl (soort dunne dubbelgevouwen pannenkoekjes) zaten met daarbij the tarik (sterke thee aangelengd met mierzoete gecondenseerde melk).

Metro naar kl sentral genomen en snel een ticket kunnen kopen voor de trein naar de grotten. Tja en dan kom je erachter dat die trein nou juist niet zo vaak rijd als de rest. De lonely planet was prettig leesvoer voor het uur wat we moesten wachten.

De trappen naar de grotten waren lang. Het uitzicht was mooi en het gouden beeld was indrukwekkend groot. De aapjes die her en der werden gevoerd door toeristen waren vermakelijk om naar te kijken.
Mooier was misschien nog wel de grot zo'n 200 meter afstand van het treinstation. Deze kamers waren gevuld met honderden beelden die de Indiase ramayana uitbeelden.

Tussendoor bij een vegetarisch indiaas restoran gegeten. Geen idee hoe mijn maaltijd heette maar hij was lekker. Een dunne pannekoek gevuld met aardappelcurry. Die gedoopt kon worden in pittige sauzen.

Op de terugweg hadden we gelukkig wel gekeken hoelaat de trein kwam En hebben we niet lang hoeven wachten. Het volgende plan was de kl tower te bezoeken en de canopy walk daarachter. De kl tower hebben we alleen van een afstandje bekeken. Je kon ook met de lift omhoog maar dat vonden we de 25 euro niet waard.. De canopy walk was een hangbrug op redelijke hoogte tussen een stukje 'regenwoud'. Olmo gaat vooruit want hij liep met gemak het wiebelende pad over.

Daarna was het weer tijd voor eten.. Wederom hebben we de lange straat van bukit bintang bezocht. Eerst gebakken banaan, gebakken jackfruit, rijstjelly gevuld met pinda en een samosa gegeten. Omdat we eigenlijk al aardig vol zaten (hoe is het mogelijk) zijn we een rondje door een shopping mall gaan lopen. Anderhalf uur later zijn we teruggegaan voor pad thai en green curry. Volgens mij ga ik hier kilo's aankomen..

Morgen met de trein naar butterworth en daarna de boot naar georgetown in pemang waar we een leuk guesthouse hebben gevonden.

Bedankt voor de reacties en tot de volgende!

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Geweldig dat je zo ijverig bent met je blog.
    En zo spannend, ik leef helemaal mee.
    Ik krijg gewoon zin in dat lekkere eten.
    Op grotten heb ik het niet meer zo.
    Linda bedankt voor je mooie verhalen, je doet er ons veel plezier mee.
    Liefs Oma Koosje
  2. Gerard van Glabbeek:
    18 juli 2018
    Weer leuk om te lezen dat jullie telkens weer Een stap verder komen. Ook met het schrijven van dit blog. Dat voelt heel dichtbij. Ben alweer benieuwd naar jullie volgende. Gr. Gé.
  3. Anneke:
    18 juli 2018
    Die Olmo, die durft. Ik zou het niet nadoen op zo'n wiebelbrug. Mooie foto's. Jullie hebben ook al veel gezien en gedaan in een paar dagen.
  4. Ben:
    18 juli 2018
    Hoi samen ,ik ben er ook weer bij ,maar ik sta er deze keer niet vroeg voor op.
    Is het daar net zo heet als hier ? Maar niet te heet om te gaan hardlopen he Olmo !
    Geniet lekker,eet lekker,sport lekker, en geniet van elkaar. Grt.ben