Dag van het vervoer

17 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het moet niet gekker worden.. Vierde reislog alweer. We vragen ons af hoelang we dit kunnen volhouden.

Vandaag hebben we veel transportmiddelen gezien. Taxi, bus, trein, metro en monorail. Onze dag startte pas laat. We hebben uitgeslapen tot 11 uur en zijn toen uit gaan checken en hebben een ontbijtplek gevonden. We zijn wederom tot de conclusie gekomen dat hoe lelijker het interieur is, hoe goedkoper en lekkerder het eten is. Een vereiste is sowieso dat er lelijke plastic stoelen staan.

Vanuit melaka wilde we per bus naar het busstation om daar over te stappen op een bus naar Kuala lumpur. Helaas konden we de busstop niet vinden (En we waren ongeduldig want we hebben welgeteld 10 minuten gewacht) waardoor we toch de toeterende voorbijkomende taxi hebben genomen. De bus naar Kuala lumpur was snel gevonden en binnen 10 minuten zaten we in een aangename stoel op weg naar de volgende grote stad. We hadden ons voorgenomen niet in slaap te vallen zodat we vanavond goed in slaap zouden kunnen komen. We lagen binnen een half uur in diepe rust..

Op de grote busterminal van Kuala Lumpur was het even zoeken naar de juiste trein richting onze overstap naar de metro. Een man die simkaarten verkocht, zag ons zoeken en wees ons direct naar het juiste platform. (Op andere plekken waar we het vroegen wisten ze het niet zo goed).

Na de trein kwam de metro. En vervolgens 200 meter lopen naar het hotel. Weer een heerlijk bed en een verkoelende airco. We zijn vrij snel op pad gegaan om de beroemde petronas twin towers te zien. Indrukwekkend, maar het park wat er achter lag met hardlopende mensen was misschien nog wel leuker.

En toen kwam de monorail. Kuala lumpur is van alle markten thuis. De monorail bracht ons naar de drukke straat in de buurt bukit bintang. Ook hier veel plastic stoeltjes met plakkerige tafeltjes. Wel heerlijk gegeten met als toetje gebakken banaan en kokosijs.

Nu alweer vroeg naar bed. Toch wel vermoeiend die grote steden.

1. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Kei leuk die verhalen en foto`s.
    Jullie hebben in die paar dagen al zoveel meegemaakt.
    En al dat verschillende vervoer.
    Ik vertrouw er op dat jullie voorzichtig zijn.
    Liefs Oma Koosje
  2. Gerard van Glabbeek:
    17 juli 2018
    Alweer een leuk verhaal om te lezen. Veel verschillende manieren van reizen zo. En de vermoeid gaat wel weer weg. Liefs Gé.
  3. Anneke:
    17 juli 2018
    Ja hoor. Oma Koosje is weer de eerste die reageert. Leuk !!!
    Dat was een hele tocht vandaag, Zeker wel veel gezien onderweg. Of door alles heen geslapen? Zal nog wel een stukje jetlag zijn. Lekker blijven genieten.......
  4. Jeanne:
    Lieve Olmo en Linda,

4 dagen en al zoveel gedaan ... dat wordt goed rusten straks 😉 En leuke foto's!! Je staat mooi bij de twins Linda ... bijna even groot haha.
    Trots op je Olmo ... pittig eten een 22m hoog op een wiebelbrug lopen ...
    Veel plezier samen xxx Jeanne
  5. Malu:
    Heerlijk!!! Geniet van deze mooie ervaring en lekkere toetjes 😊
  6. Ben:
    18 juli 2018
    Hoi samen ,jullie Reislog heeft mij ook bereikt ,knap van jullie, niks huurauto's ,lekker spannend met het openbaar vervoer.
    Ik denk dat een Nieuw-Zeeland reis die ik laatst heb gevolgd, hierbij gaat verbleken
    Zet hem op en geniet er van, dat maken jullie twee wel. Grt.ben.
  7. Anneke:
    18 juli 2018
    Hey Ben
    Baas boven baas he?
  8. Antoon en Marianne:
    20 juli 2018
    Hoi Linda en Olmo,
    Ook weer een spannende reis waar jullie heel veel zullen zien en meemaken. Geniet ervan en we lezen heel graag jullie verhalen. De van Glabbeekjes, samen met partners, kunnen er wat van.

Groetjes - Antoon en Marianne