Dag van het vervoer

17 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Het moet niet gekker worden.. Vierde reislog alweer. We vragen ons af hoelang we dit kunnen volhouden.

Vandaag hebben we veel transportmiddelen gezien. Taxi, bus, trein, metro en monorail. Onze dag startte pas laat. We hebben uitgeslapen tot 11 uur en zijn toen uit gaan checken en hebben een ontbijtplek gevonden. We zijn wederom tot de conclusie gekomen dat hoe lelijker het interieur is, hoe goedkoper en lekkerder het eten is. Een vereiste is sowieso dat er lelijke plastic stoelen staan.

Vanuit melaka wilde we per bus naar het busstation om daar over te stappen op een bus naar Kuala lumpur. Helaas konden we de busstop niet vinden (En we waren ongeduldig want we hebben welgeteld 10 minuten gewacht) waardoor we toch de toeterende voorbijkomende taxi hebben genomen. De bus naar Kuala lumpur was snel gevonden en binnen 10 minuten zaten we in een aangename stoel op weg naar de volgende grote stad. We hadden ons voorgenomen niet in slaap te vallen zodat we vanavond goed in slaap zouden kunnen komen. We lagen binnen een half uur in diepe rust..

Op de grote busterminal van Kuala Lumpur was het even zoeken naar de juiste trein richting onze overstap naar de metro. Een man die simkaarten verkocht, zag ons zoeken en wees ons direct naar het juiste platform. (Op andere plekken waar we het vroegen wisten ze het niet zo goed).

Na de trein kwam de metro. En vervolgens 200 meter lopen naar het hotel. Weer een heerlijk bed en een verkoelende airco. We zijn vrij snel op pad gegaan om de beroemde petronas twin towers te zien. Indrukwekkend, maar het park wat er achter lag met hardlopende mensen was misschien nog wel leuker.

En toen kwam de monorail. Kuala lumpur is van alle markten thuis. De monorail bracht ons naar de drukke straat in de buurt bukit bintang. Ook hier veel plastic stoeltjes met plakkerige tafeltjes. Wel heerlijk gegeten met als toetje gebakken banaan en kokosijs.

Nu alweer vroeg naar bed. Toch wel vermoeiend die grote steden.