Busrit van singapore naar melaka

16 juli 2018 - Melaka, Maleisië

Via internet hebben we een goedkope busreis kunnen vinden om vanuit singapore naar melaka te komen. De eerste busrit duurde 10 minuten waarna we 500 meter van het vertrekpunt op een andere (best luxe) bus werden gezet. De grensovergang verliep soepel. In singapore eruit. Even wachten in niemandsland. Vervolgens in Maleisië erin. Al met al nog geen half uur kwijt geweest met het wisselen van land. De rest van de busreis ging snel voorbij. Dit mede doordat we allebei heerlijk hebben geslapen.

Tot de bus stopte en ons eruit liet waar we het niet verwachten. Bleek dat we afgezet werden op het centrale station van melaka en zelf voor het volgende vervoer moesten zorgen. Het is hier vrij gestructureerd waardoor we al redelijk snel op de juiste bus zaten richting ons hotel.

Het verschil met singapore is groot maar niet schokkend. Op iedere straathoek is een mc donalds te vinden, evenals een h&m en de mango. Hier vind je overigens wel wat vuilnis op de straten en zijn de gebouwen veel minder onderhouden.

Melaka is een schattig dorpje (sorry, stadje) met kleurrijke laagbouw. Ook dit stadje kent zoals andere steden een little india en chinatown. Hier bestaat chinatown echter uit twee straten. We hebben twee uur rondgelopen en eigenlijk de hoogtepunten al gezien. Leuk kerkje en wat monumenten met een Nederlands, Portugees en Brits verleden. Een aantal boedischte tempels gezien en wat gedronken aan de rivier. Nu even rusten en dan straks op pad voor het avond eten.

Morgen op naar Kuala lumpur! (Dan hebben we in korte tijd alle drukke steden gehad. Dan is het daarna tijd voor ontspanning aan het strand en in de natuur.)

Groetjes!

1. Anneke:
    16 juli 2018
    Zo’n verslag is echt leuk om te lezen hoor!
    Net of we er een beetje bij zijn.
    Smakelijk voor straks.
  2. Gerard van Glabbeek:
    16 juli 2018
    Leuk om te lezen. Linda je schrijft heel goed. Wat grappig trouwens hoe het toerisme zich uit in een roze Hello Kitty riksja.
    Veel plezier, hoop dat jullie lekker kunnen afdraaien. Liefs, Gé.
  3. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Vinden jullie Singapore ook zo mooi als jullie Mam en Pap het vinden?
    Dit zijn al mooie foto`s,ben benieuwd naar de volgende.
    Morgen Kuala Lumpur zal ook wel bijzonder zijn.
    Geniet er van.
    Liefs Oma Koosje