Georgetown

20 juli 2018 - Georgetown, Maleisië

De dag begon voor mij stil. Omdat de airco redelijk wat herrie maakte en we in een oud pand sliepen had ik de verstandige keus gemaakt om met oordoppen te slapen. Dat bleek een uitkomst te zijn omdat ik veel beter heb geslapen dan olmo, die steeds wakker werd van mensen die voorbij liepen (meer stampten eigenlijk) op de oude houten planken op weg naar de wc.

Het ontbijt bij het guesthouse bestond uit droog brood met jam en koffie. We hebben betere ontbijtjes gehad. De medewerker van het guesthouse was zo vriendelijk om voor ons alvast tickets te kopen voor de ferry die we morgen naar langkawi nemen. Daarna zijn we op pad gegaan met een gekregen kaart van het guesthouse. Op naar de streetart waar georgetown zo bekend om staat!

De kunst was in het begin niet zo moeilijk te vinden. Je hoefde maar de stroom Chinese toeristen te volgen en je kon de eerste foto maken.
Per toeval liepen we op een tempel af waar achter de clan jetties bleek te liggen. Huisjes op houten steigers in de zee. Smalle straatjes gevuld met winkeltjes die goedkope selfiesticks verkochten. Op deze houten steigers wonen Chinese immigranten die daar in de 19e eeuw zijn neergestreken.

Na een korte wandeltocht over de houten steigers zijn we terug op zoek gegaan naar meer street art. Er zijn erg leuke stukken te vinden en de art die niet aangegeven staat op de kaart is misschien nog wel leuker om te zien!

Op de terugweg naar ons guesthouse liepen we langs een restoran wat vernoemd staat in de lonely planet. Ik wilde hier natuurlijk erg graag lunchen omdat het een sterretje (must see/do volgens de reisgids) voor de naam had staan. En wat was dat een hele goede keuze.. Veel maleizen blijken van heinde en verre te komen om hier te eten. Ik heb heerlijke groenten in een soort milde olie achtige sambalsaus gegeten en olmo kleine stukjes kip gebakken in havermoutvlokken. Dit keer niet pittig!! Daarbij een fris limoensapje gedronken. Schade van deze lunch: 7 euro in totaal. Je kunt het slechter treffen denk ik zo!

We hebben wat gerust in ons guesthouse en zijn daarna opzoek gegaan naar de volgende food experience. De lonely planet gaf aan dat new lane een ideale plek is waar je bij verschillende hawkerstalls kunt eten. We hebben bij twee stalletjes verschillende soorten pannenkoekjes gegeten.  Daarna op de terugweg springrolls en olmo de beroemde streetburger. We eindigden wederom op een terras aan lovelane met biertjes.

Morgen op met de boot naar langkawi voor hopelijk een paar dagen relaxen en watervallen bekijken.

Wederom bedankt voor de reacties!

1. Gerard van Glabbeek:
    20 juli 2018
    Het blijft heerlijk om over jullie avonturen te lezen. Hoop dat Olmo beter kan slapen. Veel plezier met jullie volgende tocht.
  2. Ben weemers:
    20 juli 2018
    Hoi stoere wereld reizigers ,jullie maken dat samen wel, genieten en lekker eten.
    ik wist niet dat Olmo zijn fiets mee genomen had ,hij moet wel de banden oppompen.
    blijf genieten ! grt.Ben
  3. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Dat zijn aparte foto`s keileuk.
    Olmo moet ook maar oordopjes in doen,want als je niet goed slaapt ben je de hele dag duf.
    Kip in haversmoutvlokken gebakken dat is wel heel apart.
    Droog brood moet je maar niet eten,in de bajes hebben ze het nog beter.
    Geniet van jullie tocht naar het eiland.
    Liefs Oma Koosje
  4. Anneke:
    21 juli 2018
    Jammer van het ontbijt. Verder ben ik toch wel redelijk jaloers aan het worden op jullie. Ze zeiden van ons dat we Last zouden krijgen van het reisvirus. Maar jullie zijn er al volledig mee besmet. Blijven genieten. En de verhalen blijven heerlijk om te lezen. Knuffel
  5. Greet:
    21 juli 2018
    Mooie foto's en indrukwekkend wat jullie allemaal te zien krijgen.
    Twee daagjes relaxen op de boot lijkt mij super. Geniet er van deze dagen.
    Groetjes van Greet Bons.