Veel lopen in singapore

15 juli 2018 - Singapore, Singapore

De vlucht van Düsseldorf naar Dubai was eenzaam aangezien we niet naast elkaar konden zitten. Gelukkig wat leuke series kunnen kijken. Bij het verlaten van het vliegtuig konden we niet in dezelfde bus. Omdat we elkaar nog niet hadden gesproken was het even spannend of we elkaar snel op dat megavliegveld in Dubai konden vinden. Gelukkig kon olmos bus goed bumperkleven waardoor we al snel samen op het vliegtuig van Dubai naar Singapore stonden te wachten. Deze vlucht gelukkig wel naast elkaar.

In singapore gemakkelijk met de metro naar ons hotel kunnen reizen. Ingecheckt, gedoucht en direct de omgeving verkend. En dan merk je dat je geen 18 meer bent waardoor we om 9 uur al in slaap vielen in het zachte bed van het hotel..

Vandaag op ons gemakje opgestaan en de metro genomen naar little India. In vergelijking met andere plekken in de stad lijkt het hier wat minder klinisch en minder gestructureerd. Heerlijk ontbeten in een hawkercenter nabij het metrostation. Waarbij olmo zelfs de helft van de behoorlijk pittige biriyani heeft weggekregen.

In chinatown versierden lampionnen de straten en waren er heel erg veel kraampjes te vinden waar goedkope souvenirs werden verkocht.

Op naar gardens by the bay. Zowel de cloudforrest (schrijf ik dat goed?) En de flower dome waren zeker het geld waard. Ook de brug tussen de beroemde stalen bomen was erg mooi. Waarbij zelfs olmo geen moeite had met de 22 meter hoge brug die af en toe mee bewoog met de wind.

Veel gedaan deze dag want om 19.45 hebben de de lichtshow in de gardens bekeken. Daarna was het rennen (met blaren) naar de fontein show bij de Marina bay Sands. Nu moe met zere voetjes terug op de hotelkamer. Gelukkig hebben we een erg fijne douche. Morgen op met de bus naar melaca in maleisie!

1. Anneke:
    15 juli 2018
    Waaauw. Superleuke eerste blog.
    Benieuwd naar de rest.
    Mooi he? Die gardens of the Bay.
    Succes met de reis morgen.
    Groetjes uit Bonn
    Knuffel.
  2. Gerard van Glabbeek:
    15 juli 2018
    Zo te merken hebben jullie veel gedaan in Singapore. Fijn om te lezen. Mooie hè. Jullie foto’s en verhaal brengen Singapore weer kleurrijk terug in mijn geheugen. Goede reis morgen, liefs Gerard.
  3. Koos:
    16 juli 2018
    Lieve Linda en Olmo
    Ik vind nu jullie blog pas.
    Wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt.
    Jammer van de blaren ,toch langer uit moeten lopen.
    Liefs Oma Koosje