Bootjevaren

4 augustus 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Ik had de hele blog al getypt, ben ik m in een keer kwijt! Dus nu opnieuw.

We waren vandaag wel op tijd wakker voor de boot. We zouden voor de deur van het hotel opgepikt worden met de boot. Maar er was een wijziging in de plannen. Eerst hebben we uitgebreid afscheid genomen van de eigenaar en hun kleinzoon. Volgens mij vonden ze ons fijne gasten! We hebben het in ieder geval erg naar onze zin gehad.

De neef van de eigenaar had een boot en kon ons naar het volgende eiland brengen. De boot lag blijkbaar niet voor het hotel en we konden achterop de scooter naar de plek waar die wel was. Dat was nog best een uitdaging met een rugtas van 13 kilo om rechtop te blijven zitten! Olmo mocht eerst mee en daarna ik. Gelukkig ging dat prima en binnen een mum van tijd zat ik naast olmo aan de cola. Het bleek dat ze gisteren vergeten waren de boot voor het hotel te leggen waardoor die vast zat in het eb. Een andere boot werd klaargemaakt voor ons.

Het stukje naar de boot was weer natte voeten werk en een viertal gesluierde dames vergezelde ons vol luid gejuich en gelach. Ze hadden spijt dat ze muiltjes in plaats van slippers droegen. Het was ongeveer een half uur varen naar het volgende eiland en dat ging zo voorbij. Onze tassen bleven gelukkig droog.

We vonden een auto die ons naar de volgende bestemming bracht. We zitten in mooie bungalows op loopafstand van het strand. De zee is hier echter te wild om te zwemmen. Wel zit er een leuk strandbarretje waar we hebben gelunched en avondgegeten. Morgen het eiland een stukje verkennen (het is een stuk groter hier). En overmorgen al met de boot terug naar het vasteland! We hebben nog twee nachten voor we naar Singapore vliegen waar we ook twee nachten verblijven. Het gaat in een keer heel erg snel helaas. De laatste nachten op Bali gaan we waarschijnlijk weer in ubud doorbrengen omdat dit erg goed beviel.