Bootjevaren

4 augustus 2018 - Nusa Penida, Indonesië

Ik had de hele blog al getypt, ben ik m in een keer kwijt! Dus nu opnieuw.

We waren vandaag wel op tijd wakker voor de boot. We zouden voor de deur van het hotel opgepikt worden met de boot. Maar er was een wijziging in de plannen. Eerst hebben we uitgebreid afscheid genomen van de eigenaar en hun kleinzoon. Volgens mij vonden ze ons fijne gasten! We hebben het in ieder geval erg naar onze zin gehad.

De neef van de eigenaar had een boot en kon ons naar het volgende eiland brengen. De boot lag blijkbaar niet voor het hotel en we konden achterop de scooter naar de plek waar die wel was. Dat was nog best een uitdaging met een rugtas van 13 kilo om rechtop te blijven zitten! Olmo mocht eerst mee en daarna ik. Gelukkig ging dat prima en binnen een mum van tijd zat ik naast olmo aan de cola. Het bleek dat ze gisteren vergeten waren de boot voor het hotel te leggen waardoor die vast zat in het eb. Een andere boot werd klaargemaakt voor ons.

Het stukje naar de boot was weer natte voeten werk en een viertal gesluierde dames vergezelde ons vol luid gejuich en gelach. Ze hadden spijt dat ze muiltjes in plaats van slippers droegen. Het was ongeveer een half uur varen naar het volgende eiland en dat ging zo voorbij. Onze tassen bleven gelukkig droog.

We vonden een auto die ons naar de volgende bestemming bracht. We zitten in mooie bungalows op loopafstand van het strand. De zee is hier echter te wild om te zwemmen. Wel zit er een leuk strandbarretje waar we hebben gelunched en avondgegeten. Morgen het eiland een stukje verkennen (het is een stuk groter hier). En overmorgen al met de boot terug naar het vasteland! We hebben nog twee nachten voor we naar Singapore vliegen waar we ook twee nachten verblijven. Het gaat in een keer heel erg snel helaas. De laatste nachten op Bali gaan we waarschijnlijk weer in ubud doorbrengen omdat dit erg goed beviel.

1. Gerard van Glabbeek:
    4 augustus 2018
    Ik krijg het idee dat jullie helemaal relaxed zijn. Leuk om zo avontuurlijk te reizen. Gelukkig zijn jullie flexibel. Veel plezier bij het verkennen. Liefs Gé.
  2. Anneke:
    Varen, Varen over de baren
    Schuitje varen, theetje drinken
    Berend Botje ging uit varen
    Schipper mag ik overvaren
    Row, Row, row your boat...
    Volgens mij hebben jullie heel wat afgevaren deze vakantie, en de ene ervaring is zo te merken nog leuker dan de andere.
    Gelukkig alles nog droog gehouden. Ja, het is inderdaad aftellen nu. Niet te veel aan denken. Gewoon blijven genieten.
    liefs
  3. Ben:
    4 augustus 2018
    Hoi ,net thuis van een feestje ,en nu moet ik weer reageren op jullie blog ,ook dat nog !
    Wat een actievelingen zijn jullie ,jullie hebben na de vakantie ,vakantie nodig om bij te komen ,volgens mij ,maar ja ,jullie zijn nog jong en mooi, en ik ben alleen nog maar ........
    Je kunt dit geen saaie vakantie noemen ,wat jullie allemaal doen ,knap hoor.
    Nog veel genieten die laatste dagen ,en voorzichtig zijn met oversteken.! Grt.
  4. Koos:
    6 augustus 2018
    Lieve Linda en Olmo
    Carice is nu hier en blijft van nacht slapen dat is wel leuk.
    Jullie mam komt ook slapen om mij te assisteren,ook fijn.
    Dat heb ik ook wel eens dan heb ik een mail klaar en ben ik hem kwijt.
    Ik schrijf overnieuw dan nooit het zelfde.
    Dat zal niet lekker gezeten hebben met die zware rugzak achterop.
    En dan om de beurt wel erg lief van die mensen daar.
    Geniet er nog van want jullie zijn aan het aftellen.
    Liefs Oma Koosje