Pepermuntolie doet wonderen

21 juli 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Tja ik had al gelezen dat de boottocht van penang naar langkawi niet zo heel prettig zou zijn. Volgens olmo zou dat wel meevallen. Ik had weer eens gelijk!

We hebben heerlijk uitgeslapen en hebben op ons gemak ontbeten. De toast was dit keer wat beter. Daarna uitgecheckt en nog even wat winkeltjes in Georgetown bekeken.

Vervolgens op naar de haven voor de boot. Deze zou om 2 uur vertrekken dus we waren er al op tijd. Uiteindelijk vertrokken we om tien over half 3.

En toen begon de hel.. De zee was onrustig waardoor binnen een kwartier de eerste kotszakjes gebruikt werden. De geur was zo erg dat olmo ook al vrij snel gebruik moest maken van zakje nummer een. De rest van de boottocht heeft hij op een trap gezeten om een beetje tot rust te komen.
Ik had gelukkig een hele lieve Maleisische vrouw naast me zitten die de tocht vaak heeft gemaakt. Ze bood me een paar druppels pepermuntolie aan die ik op mijn hamamdoek kon doen. Dit zorgde ervoor dat ik de ergste misselijkheid kon wegademen.

Wat waren wij blij toen we land zagen.. 3,5 uur duurt lang op een schommelende boot. De taxi naar het centrum was heel snel gevonden. Tijdens de taxirit probeerde onze chauffeur ons Maleisische zinnen aan te leren wat erg vermakelijk was. Ons motel ligt vlak bij het strand maar buiten de grootste drukte. Je merkt dat hier een relaxte sfeer hangt.

De eerste duik in de zee is al genomen. Het water is heerlijk warm. Morgen op pad om de rest van het eiland te verkennen!

1. Ben:
    21 juli 2018
    Ik wacht even met reageren ,Koosje gaat voor.
    Tot later
  2. Koos:
    21 juli 2018
    Koosje sliep,maar als ze mail heeft is ze er als de kippen bij.
    Attent van jou Ben dat je mij voor laat gaan.
    Ik voel de misselijkheid op komen als ik het lees verschrikkelijk.
    En wat die pepermunt olie betreft die moest ik vroeger in een speciaal winkeltje gaan kopen voor Opoe.
    Dat is 70 jaar geleden,en Opoe is er oud mee geworden.
    Rust maar lekker uit,van de barre tocht.
    Liefs Oma Koosje
  3. Ben:
    21 juli 2018
    Hoi hoi,nou mag ik weer, drie en en half uur als je zeeziek bent lijkt me een verschrikking.
    Maar als pepermunt olie helpt ,zou ik een paar liter inslaan voor de volgende boottocht.
    Maar jullie maken wel wat mee zo ,dat is vakantie ,beter dan veertien dagen in de zon gaan liggen bakken ,maar ja ,ieder zijn manier van vakantie vieren.
    Jullie zijn wel twee aventuriers ,er daar kun je mooi op terugkijken (later)
    Slurp alles naar binnen ,de mooie natuur ,het eten,en niet te vergeten de pepermunt olie
    Want zoals Oma Koosje schreef ,daar kun je heel oud mee worden.
    P.s.misschien helpen twee pepermunten in je oren ook wel ??!!😀😄😘
  4. Anneke:
    21 juli 2018
    Die duik in zee zou voor ons ook wel lekker zijn. Het blijft hier voorlopig ook nog (tropisch) warm. Ik ken zelf het gevoel (nog) niet van zeeziekte, maar ik weet dat het niet al te fijn is. Hopelijk voelen jullie je snel weer wat fitter. Liefs
  5. Greet:
    21 juli 2018
    Net wat Anneke zegt een duik in zee zou voor ons heel welkom zijn want de hitte wordt door de meeste hier als een last ervaren .
    Hoop het woord, kotszakjes, niet meer in jullie verslag tegen te komen dan zal de reis wat aangenamer verlopen en wat Ben zegt pepermunten in je oren lijkt mij niet zo'n goed idee.
    Fijne reis verder.