Met ons hoofd in de wolken

22 juli 2018 - Langkawi Island, Maleisië

Vandaag was een heerlijke dag. We hebben ontbeten bij een klein eetzaakje een stukje verderop. Daarna zijn we teruggelopen naar ons motel om daar een scooter te huren. (We hebben heel voorzichtig gedaan hoor)

Eerst op weg naar een benzinestation om de scooter vol te gooien. Het is wel grappig dat je vooraf moet betalen, ik had natuurlijk geen idee hoeveel ik moest kopen. Daarna op pad! Het was rustig met verkeer en iedereen rijdt hier erg netjes. De omgeving is mooi. Af en toe zag je apen langs de weg en een stukje zee.

Na een half uurtje rijden kwamen we bij de sky cab. Dit is een lange kabelbaan die je naar grote hoogtes brengt. Het was even wennen maar het karretje hing rustig en maakte geen gekke bewegingen. Uitzichtpunt nummer 1 was erg mooi. De donkere wolken voorspelden echter niet veel goeds.

Uitzichtpunt nummer 2 was nog mooier. Hier hebben we wat rondgelopen tot het begon te stortregenen. We hebben een uur gewacht tot het minder werd en besloten toen toch de skybridge te doen. Het uitzicht viel een beetje tegen.. We liepen namelijk letterlijk met ons hoofd in de wolken!

De tickets die we kochten voor de skycab waren combitickets. Omdat we echte Nederlanders zijn, wilden we daar natuurlijk goed gebruik van maken. We hebben het 3d museum wat erbij zat ook bezocht. Grappig om foto's te maken, moeilijk om doorheen te lopen zonder op een foto te staan van iemand anders.

Vervolgens hebben we onze scooter opgezocht en zijn we op zoek gegaan naar een mooi strandje. Daar moesten we even voor rijden. Het was de afstand echter waard. We vonden een klein strandje (met een beetje hulp van google maps) waar ongeveer 20 mensen waren. Heerlijk gezwommen waarbij we onze tas in de gaten hielden. Dat was maar goed ook! Na een half uur kwamen er namelijk een aantal brutale apen bij de strandgangers kijken of er wat te halen viel. We hadden geen eten bij  waardoor ze ons plekje over sloegen..

Vanavond hebben we wat in de drukke toeristische straat gegeten vlak bij het strand. We vonden een beach bar met zitzakken waar de biertjes goed smaakten. Iedere avond wordt daar gedanst met vuur.

De reacties zijn elke dag leuk om te lezen bedankt daarvoor!

1. Tessa:
    22 juli 2018
    Klinkt wederom heerlijk en leuk!
    Doe inderdaad maar voorzichtig met de scooters haha, was zeker wel fijn om wat grotere afstanden af te leggen?
    Kijk maar uit voor de brutale apen

Groetjes
  2. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Wat maken jullie veel mee op een dag.
    En zo,n uiteenlopende dingen.
    Jullie zijn toch niet luchtziek geworden, in de wolken.
    Bedankt voor de mooie verhalen,ik geniet er van.
    En nog veel plezier.
    Liefs Oma Koosje
  3. Greet:
    22 juli 2018
    Ook ik geniet van jullie verhalen zo hoog in de wolken lijkt mij wel spannend en als toegift een prachtig uitzicht en dan nog op de scooter de weg afleggen is wel aangenamer als in de auto( denk ik ) het eten bevalt jullie wel laat het jullie smaken.
    Groetjes !
  4. Ben:
    22 juli 2018
    Hoi samen , jullie zijn wel twee ondernemende types hoor, (hadden jullie al eerder scooter gereden ?) In ieder geval jullie zijn niet bang ,maar dat kan ook niet met zulke reizen.
    Je maakt zo wel van alles mee ,en zo zie je ook veel.
    En het eten daar hebben jullie ook geen moeite mee ,als ik het zo lees.
    Geniet nog van al het mooie wat je nog tegenkomt, en nogmaals geniet van elkaar. 😉
  5. Gerard van Glabbeek:
    22 juli 2018
    Had ik nooit aan gedacht. Stelende apen. Ze zullen je tas maar meenemen. Gelukkig hadden jullie geen eten bij je. Maar ik geniet ervan om te kezen hoe afwisselend jullie vakantie is. En hoe actief jullie zijn. Zoals je merkt heb je trouwe fans. Relax!
  6. Anneke:
    22 juli 2018
    Hoi, hoi, hier is weer een fan. Ja, we blijven jullie zo'n beetje achtervolgen in plaats van volgen. Lijkt me toch wel een vreemde ervaring om zo door de wolken te lopen. En ik vertrouw er wel op dat jullie veilig scooter rijden hoor. Liefs......
  7. Anke:
    26 juli 2018
    Gelukkig goed afgelopen met die scooter! Sommige de Fouw's hebben mindere ervaring met gehuurde scooters in Azië :P:P