Rijen in Singapore

9 augustus 2018 - Singapore, Singapore

Vannacht heerlijk geslapen in het zachte bed van onze hotelkamer. Wat een luxe hier, dat zijn we niet gewend. We voelden ons gister ook een beetje uit de toon in onze oude kloffie.

Vandaag pasten we er beter bij met schone kleren. We hebben de metro genomen naar chinatown. Daar zit een groot hawkercentre waar we hebben ontbeten. Ik koos voor een 'vegan' stalletje waar ze fried carrotcake verkochten. Helemaal dier vrij was het niet aangezien er een aantal eieren bij gingen. Maar het was heerlijk en ik kon geen vlees bespeuren in het omelet.

Daarna op met de metro naar het station waar de monorail naar sentosa ging. Deze zou op de derde verdieping van een winkelcentrum zitten. Maar de winkelcentra zijn zo ontzettend groot dat het als een doolhof overkomt. Na even zoeken hadden we het uiteindelijk gevonden. De eerste rij van de dag was om een ticket te kopen om het eiland op te kunnen. De tweede om de monorail in te kunnen.

Het eiland sentosa is eigenlijk een entertainment stad waar pretparken en resorts staan. We gingen voor het pretpark universale studio's. Om een ticket te kopen moesten we wederom in de rij staan. En om binnen te komen ook weer.

Het pretpark is niet erg groot maar wel leuk aangekleed. Verschillende filmthema's komen terug zoals de minions, jurassic park, Madagaskar en the mummy. Omdat het vandaag een nationale feestdag was, was het erg druk. Bij iedere attractie hebben we best even moeten wachten tot we aan de beurt kwamen. Het viel op hoeveel iedereen hier met zijn of haar telefoon bezig is. Ik heb een aantal leuke foto's kunnen maken van al deze 'zombies'.

Toen onze voetjes moe waren hebben we de monorail teruggenomen naar het startpunt. Daar nog wat rondgelopen in de winkels. Toen we de metro terug wilden nemen raakten we weer verdwaald in het grote winkelcentrum. Na een tijd rond te hebben gelopen zijn we maar wat gaan eten. Toen uiteindelijk de metro kunnen vinden om naar Marina bay te gaan. Omdat het de nationale dag was zou er een vuurwerkspektakel zijn. Dat was ook een van de redenen om nog in singapore te overnachten. Maar weer echt iets voor ons, het vuurwerk was net voorbij toen we aankwamen. Na wat rond te hebben gelopen zijn we toch maar teruggegaan naar het hotel om onze voeten rust te gunnen.

Ps: we hebben net geproost op het feit dat ik iedere dag een stukje heb geschreven! Nooit verwacht dat ik het vol zou houden.
Pps: morgen vliegen we terug dus ik denk niet dat er een blog online komt dan.
Ppps: bedankt voor het lezen van alle stukken en de grappige reacties. We hebben met enige regelmaat hard moeten lachen. En ook bedankt voor het medeleven! Gelukkig gaat het met ons erg goed. Het voelt wel dubbel dat wij de luxe hebben om weg te gaan uit een dergelijke situatie.

1. Ben:
    9 augustus 2018
    Ik denk dat ik weer nummer één ben ,en dat komt omdat ik er vanaf wil zijn van dat bloggen 😁
    Wat ik zie op de foto's zijn twee vrolijke en gelukkige gezichten, ik hoop dat jullie je ook zo voelen ,na deze enerverende vakantie ,die jullie niet verwacht hadden ,en die jullie niet vlug zullen vergeten . Grt.en ik zie jullie wel een keer in ons landje .Grt.Ben.
  2. Greet:
    9 augustus 2018
    Wens Julie goede Reid terug met vele mooie , en minder mooie, herinneringen.
    Hopelijk verheugen Julie je er op om weer voet op eigen bodem te zetten.
    Gr Greet.
  3. Anneke:
    9 augustus 2018
    Hey, zo te zien en te lezen hebben jullie een leuke dag gehad. Jammer van het gemiste vuurwerk. Mooie blouse hoor Linda. Ik ben heel trots op je dat je elke avond weer een mooi verhaal had over jullie avonturen en ervaringen. Wij proosten daar vanavond ook op. Goede reis terug en tot zaterdag. liefs en alvast heel veel knuffels
  4. Koos:
    Lieve Linda en Olmo
    Prachtige gelukkige foto`s zijn het.
    Jullie waren verdwaald in het winkel centrum.
    Dat zou Ben en mij ook overkomen,wij verdwalen trouwens overal,alleen in huis niet ( nog niet)
    Jammer dat jullie het vuurwerk gemist hebben, dat hadden jullie op een andere manier al achter de rug.
    Slaap lekker en morgen gezond weer op .
    En ik zeg nu tot ziens.
    Liefs oma koosje
  5. Jeanne:
    9 augustus 2018
    Heey ... ik zie dat mijn reactie niet ge plaatst is ... gebeurde dat vaker??
    Goed gedaan Linda ... ik heb genoten van je verhalen!
    Goeie reis terug en ik hoop ALLE foto's van jullie onvergetelijk reis binnenkort te kunnen zien!
    XX Jeanne
  6. Gerard van Glabbeek:
    10 augustus 2018
    Volgens Flightradar24 is jullie vliegtuig vertrokken vanuit Singapore. Tot morgen in Düsseldorf. Goede reis.